Eet jezelf dun

De meeste dieetprogramma’s vertellen dat je moet stoppen met veel eten. Hoe gek het ook klinkt, de sleutel tot het verliezen van gewicht is juist meer te eten. Steeds meer deskundigen adviseren om naast drie maaltijden van ontbijt, lunch en diner, aanvullend extra snacks te nuttigen.

Tussen je maaltijden door zou je 3 kleine snacks moeten eten. Want hoe minder honger je hebt aan het einde van de dag hoe minder behoefte je hebt aan een chocolade reep.

Ook diëten die een limiet stellen aan hoeveel je eet doen meer kwaad dan goed omdat effectief je lichaam verhongert. Door dit te doen slaat je lichaam eigenlijk meer vet op dat je lichaam later om kan zetten in energie.

De sleutel is hier niet hoeveel je eet maar wat je eet. Uiteraard is het eten van pizza 6 keer per dag niet goed als gewichtsverlies je doel is. Maar, door het kennen van goede voeding kun je eigenlijk meer eten en minder toch wegen. Een gezond lichaam kan worden gevormd in de keuken.

Nog een foute gedachte over gezonde voeding is dat het aanbod saai en vervelend is. Dit is zeker niet het geval! Zolang je gezond eet zal een kleine snack niet schadelijk zijn. Als je de hele week gezond eet en vervolgens een keer per week los gaat op jouw favoriete eten, wat het ook moge zijn, zal dit niet veel nadelige consequenties op je gewicht hebben.

Een van de grootste fouten die mensen maken is het overslaan van maaltijden om honger te voelen. Soms kun je dit niet vermijden. Als je bijvoorbeeld een lange dag hebt gewerkt en niet de kans hebt gekregen om te eten. Maar dit zal niet resulteren in extra vetverbranding.

In plaats van 3 grote maaltijden per dag kan je beter zes kleinere maaltijden nemen, twee tot drie uur na elkaar. Dit geeft je niet alleen meer energie de hele dag, maar het stelt je lichaam in staat het voedsel op het juiste tijdstip te verwerken. Hierdoor zul je meer calorieën verbranden en dit proces gaat van nature de hele dag door.

Het is nutteloos om een dieet plan te volgen dat je ongelukkig maakt. De gemiddelde diëten richten zich op snelle resultaten door ervoor te zorgen dat je nauwelijks mag eten. En wat je wel mag eten kan worden bestempeld als konijnenvoer. Dit zal alleen maar je ongelukkig maken en het geeft je weinig energie.

In plaats daarvan moet je je concentreren op een regelmatig eetpatroon en af en toe jezelf te goed doen aan lekkertjes. Door dit te doen, in combinatie met eenvoudige oefeningen, zul je snel merken dat je eigenlijk meer bent gaan eten terwijl je meer gewicht verliest. 

                                                                                  Terug